Tips voor een lange reis – by Kate

Wat mee te nemen wanneer je voor een langere tijd op reis gaat?

Misschien ga je naar het buitenland voor stage of je studie, je werk of gewoon op reis. Hartstikke leuk, maar vraagt wel enige voorbereiding. Je kunt niet zomaar patsboem weg.

Zowel ik als Deborah zijn voor een paar maanden naar het buitenland gegaan. Deborah naar Spanje voor stage, ik naar Israël. Om te voorkomen dat je niets vergeet, kun je het best van te voren een checklist maken.

Wat niet te vergeten…

  • Toiletspullen: tandenborstel, shampoo, conditioner, maandverband voor de dames, tandenborstel, tandpasta, scheerspullen, badschuim, haarborstel… Je kent het wel
  • Kleding voor tenminste 10 dagen
  • Credit card, pinpas ingesteld op ‘wereldprofiel’
  • Voldoende cash
  • (Opgeladen) telefoon en/of tablet/laptop
  • Oplader voor bovenstaande, plus een reserve

Bovenstaande punten zijn voor mij echt basisspullen waar ik niet zonder kan. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar er staan zeker punten tussen die ik aanraad om mee te nemen.

Nog een kostbare tip: verdeel je kleding in je koffer(s) en tas(sen) en neem je tandenborstel mee in je handbagage. Waarom? Toen ik naar Israël verhuisde en aankwam in Tel Aviv, stond mijn koffer met mijn belangrijkste spullen, lees: tandenborstel en schoon ondergoed, nog in Amsterdam. Men kon mij geen duidelijkheid geven wanneer mijn koffer precies naar Israël zou komen, dus ik moest deze dingen dezelfde dag nog aanschaffen. Dit vond ik zo vervelend, dus ik zal de volgende keer zeker twee keer nadenken hoe ik mijn bagage indeel.  Hebben jullie tips voor het inpakken van koffers, voor zowel korte als langere reizen? Waar kun jij echt niet zonder?

Geef een reactie

