Kate’s Travel Tag

Deze tag mag natuurlijk niet ontbreken op een travelblog!

Aan welk land heb je je hart verloren?
Jordanië. Op de tweede plaats komt Israël. De geschiedenis in deze landen is zo bijzonder. Als kind was ik al gefascineerd door deze landen, en mijn droom kwam in 2010 uit toen ik met mijn vader naar Jordanië reisde.

Hoe reis je het liefst naar de plek van bestemming?
Per vliegtuig.

Noem een land waar je nooit naar toe zou willen
Eigenlijk wil ik naar elk land reizen maar helaas is dat niet mogelijk…

Wat is de mooiste plek die je ooit heb bezocht?
Moeilijk, elk land heeft zijn schoonheden. Voor nu ga ik voor Petra, Jordanië.

Wat voor type reiziger ben je? Backpacker, strandganger, ontdekker en/of luxepaard?
Een beetje van alles, maar voornamelijk ontdekker. ‘Verdwaald raken’ is zo tof! Ik ben ook wel een beetje luxepaard… Ik heb eens overnacht in een Sheraton-hotel, heerlijk!!

Welk land staat bovenaan je wishlist?
Mijn absolute droomlanden – Jordanië, Marokko, Egypte – heb ik inmiddels, meer dan eens, mogen bezoeken. Nu staat Japan bovenaan.

Wie is je favoriete reisgenootje?
Makkelijk!! Dat is onze Bor!

Ben je een planner of beslis je alles op het laatste moment?
De eerste (paar) dag(en) wil ik gepland hebben, zodat ik op plaats van bestemming eerst lekker kan chillaxen. Daarna laat ik alles op me af komen en zie ik wel.

Naar welke plek wil je zeker een keer terug?
Gambia vond ik super… Zou ik zeker nog eens heenwillen!

Waar heb je het lekkerste gegeten?
Ik zeg weer: Jordanië. Die shoarma, die falafel… Altijd krijg ik honger als ik eraan denk. Ze hebben daar HEERLIJK eten, echt waar! Het zijn geen traditioneel Jordaanse gerechten maar ze maken het als de beste!

Wat is je favoriete stad?
Dublin – blijft geweldig. Mijn tweede stad, hoewel ik Dublin beter ken dan mijn Rotterdam… Voelt als mijn stadje! Lekker om te shoppen en je bent binnen no time in de mooie Ierse natuur!

Noem je mooiste reismoment
Sorry, maar weer Jordanië…. Ik en mijn vader waren onderweg naar Petra – de eeuwenoude stad van de Nabateeërs. Je loopt eerst door een soort klif, en dan… Zie je ineens de schatkamer. Wawaweewa, wat mooi! Het moment dat je dat voor het eerst ziet is niet te beschrijven. Het was zo magisch dat ik er emotioneel van werd. Dat mensen zoiets moois kunnen maken…. 

Wat zal je nooit vergeten om mee te nemen op reis?

Paspoort, tandenborstel, tandpasta, camera en ondergoed.

Wat is je favoriete werelddeel?
Azië en Afrika.

 Heb je een reisquote? Zo ja, welke?

  Wat is je minst leuke reiservaring?
Ziek zijn in Marokko, eindeloze security checks onderweg naar Israël (“Waarom wil je naar Israël? Was je in Marokko? Maar waarom dan, wat is daar zo leuk??……) en de grensovergang van Israël naar Jordanië (“Zeg meneertje wat moet jij met die Davidster in je tas?”).

And last but not least: wat is je gaafste reiservaring?
Stargazing in Wadi Rum, en hopelijk kan ik mijn skydive morgen (25/04/2015) in Israël ook als ‘gaaf’ bestempelen.

Wel, dat was dat. Deborah: jouw beurt!

Geef een reactie

