Debb’s Travel Tag

Ja, Kate. Nu is het mijn beurt om de gasten te vervelen 😉

Aan welk land heb je je hart verloren?
Absoluut Thailand. Dat staat vast. Mijn eerste verre reis was een reis naar Thailand. Thailand heeft alles; lekker eten,
mooie landschappen en cultuur, vriendelijke mensen en natuurlijk de Tuk Tuk! De tweede land… Ik ben er nog niet geweest maar hun cultuur fascineert mij gewoon; Japan!

Hoe reis je het liefst naar de plek van bestemming?
Laten we zeggen per vliegtuig. Ik heb weleens een autovakantie gehad en toen zat ik elke dag in de auto. Niet zo fijn. Verder hadden we in Thailand ook een 12 uur trip met de trein gehad. Vanuit de vliegtuig gelijk door met de hobbeltrein. Mijn oom had zich vergist en ja… Zaten we in een armoedige hobbeltrein die dezelfde rondjes reed…

Dus met stipt nummer 1: VLIEGTUIG.

Noem een land waar je nooit naar toe zou willen
Rusland. Dat zegt al genoeg.

Wat is de mooiste plek die je ooit heb bezocht?
Moeilijk te zeggen, ik zou het niet weten. Ik heb zoveel mooie plekjes bezocht!

Wat voor type reiziger ben je? Backpacker, strandganger, ontdekker en/of luxepaard?
Net als Kate, een beetje van allemaal eigenlijk. Ik vind het ook heerlijk om  te verdwalen en dan per ongeluk mooie plekjes ontdekken. Ik houd ook van rondreizen. Natuurlijk is 1 nacht in een 5-sterrenhotel ook niet mis!

Welk land staat bovenaan je wishlist?
Japan staat op nummer 1. Verder wil ik weleens naar Amerika en Tanzania.

Wie is je favoriete reisgenootje?
Wie denk je? We hebben elkaar ontmoet in Italië, kwamen na weken elkaar weer tegen in Nederland om vervolgens weer een 8-daagse reis naar Tunesië te maken! Dat is onze Kate 😉

Ben je een planner of beslis je alles op het laatste moment?
Als wij in 1 dag van alles willen bezoeken, moeten we het plannen. Ik houd van plannen maar ik vind het ook leuk
om alles op het laatste moment te beslissen.

Naar welke plek wil je zeker een keer terug?
Dat zou Thailand zijn, Bangkok en Chiang Mai.

Waar heb je het lekkerste gegeten?
Weet je, ik kan van alles wel eten. Ik probeer van alles uit en ik zou op dit moment niet weten
wat het allerlekkerst is! Alhoewel… Een patatje met mayo in het buitenland is natuurlijk erg lekker!

Wat is je favoriete stad?
Rotterdam blijft mijn favoriete stad.

Noem je mooiste reismoment
Dat zijn de momenten in Thailand geweest. Zoveel mooie herinneringen gemaakt. Toen wij in het park gingen en de zeven watervallen gingen bezoeken. Onvoorstelbaar mooi! En een beetje vermoeiend haha.

Wat zal je nooit vergeten om mee te nemen op reis?
Bikini. Ik ben het al 2x vergeten! Ga je op vakantie naar een zon vergoten land en dan vergeet ik om mijn bikini mee te nemen…. Bikini, paspoort, tandpasta / tandenborstel, ondergoed, kleding en mijn camera. Hoewel ik dat ook een keer vergeten ben…

Wat is je favoriete werelddeel?
Azië, absoluut!

Heb je een reisquote? Zo ja, welke?
“The world is our playground!”

Wat is je minst leuke reiservaring?
De 12-uur rit in een hobbeltrein. Je bent net in Bangkok, komt van het vliegveld vandaag, je bent moe en geïrriteerd en dan moet je een lange tijd in een hobbeltrein zitten… Geen pretje.

Wat ik graag een keer wil bezoeken:
The White Tempel in Thailand. Plaatjes zeggen genoeg!

white-temple-thailand-32
white-temple-thailand-1
And last but not least: wat is je gaafste reiservaring?

Parasailen met een collega in Spanje. Shisha roken en drinken met Kate in Tunesië. Toen we na meer dan 300 traptreden eindelijk een tempel mochten bekijken in Thailand. Jeep safari in Spanje.

white-temple-thailand-30

Geef een reactie

