Skydive in Israël – by Kate

Vandaag heb ik het spannendste OOIT gedaan: skydiven. In Israël.Vriendin Sandra ging mee voor de support

Het is vandaag een mooie dag zonder wolken, dus ik kon veel zien: de kust (inclusief Gaza!), de Dode Zee, Jeruzalem en mijn eigen dorp. we hadden geen mooiere dag kunnen uitkiezen!  Ik voelde me verschrikkelijk toen we opstegen en dacht: neeeee! Er ging een vriend mee, die werkt op de dropzone daar, wat ik wel een fijn idee vond. Hij legde wat dingen uit en stelde me gerust. Toen ging het luik open, de eerste persoon sprong eruit. Ik en de m’n ‘begeleider’ – de persoon met wie ik ging tandemspringen – waren de volgende en gingen richting het luik. Ik keek naar buiten en dacht weer: neeee. En toen sprongen we het vliegtuig uit.

Het is echt een geweldig en onbeschrijflijk gevoel, je voelt je vrij, de wind in je gezicht en het uitzicht! Voor mijn gevoel leek ik de eerste seconden op een misvormde alien, want m’n lippen vlogen naar mijn idee alle kanten op haha! De sprong leek uren te duren. Ik wilde dat het nooit zou eindigen! De landing was wat minder haha, gras in mijn mond!!! Maar wat was het geweldig!

Ik heb de skydive gedaan nabij Beer Sjeva en het kostte me 1040 shekels – zo’n €240. Het was elke cent waard. De mensen die er werken waren super vriendelijk en dat helpt wel, als je zoiets intens gaat doen. Ik raad het iedereen aan!

Geef een reactie

