Eilat Fruit Shake – by Kate

In bijna elke fatsoenlijke Israëlische stad kom je kraampjes tegen waar je een fruit shake (smoothie) kan kopen. Je kan je eigen shake samenstellen of je kiest een shake van het menu.

Enkele maanden terug was ik op vakantie in Eilat, een stad in het zuiden van Israël, grenzend aan Jordanië en Egypte. Aan het strand stond weer een kraampje waar ik de lekkerste shake ooit op heb. Een combinatie van banaan, meloen en dadels. Op melkbasis. Sindsdien bestel ik deze combinatie overal of maak ik ‘m zelf.

Je hebt nodig:

  • Een blender (duh 🙂 )
  • Banaan
  • Meloen
  • Pitloze dadels

Je verwijderd de pitjes uit de meloen, snijdt de meloen in stukjes. Dit doe je ook met de banaan. Je doet de melk in de blender en voegt de ingrediënten toe. Als laatst voeg je de dadels toe. En shaken maar!

Dit is echt een lekker zomerse shake en ik word er erg blij van! Je kan in plaats van de banaan, een paar aardbeien toevoegen. Ook erg lekker!

Enjoy!

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. J van Sas schreef:

    Dat ziet er heerlijk uit Kate mmmmmmm. 😘

    Like

  2. Pecozi schreef:

    Hmmmm

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

