SS ROTTERDAM

Wij gaan vandaag de wereld niet ontdekken. Wij gaan niet naar Thailand, Japan, China of naar een ander land. Nee, wij blijven gewoon in Nederland vandaag. In Nederland is er genoeg te doen voor jong en oud. Mocht je Venetië willen ontdekken kan dat ook in Nederland, in het plaatje Giethoorn. Wij hebben ook leuke attractieparken zoals Duinrell en de Efteling. Het is ook leuk om vele molens te bekijken in Kinderdijk.

Maar daar ga ik het niet over hebben. Nee, ik ga het hebben over Rotterdam. En dan niet over al die musea, Feyenoord enzovoort. Mijn onderwerp is de SS Rotterdam.

Jazeker, de SS Rotterdam. Een voormalige cruise schip (vaart niet meer) met een rijke en lange geschiedenis. Gemaakt in Rotterdam, vertrokken vanaf Rotterdam en is nu weer terug in Rotterdam. Afgelopen maandag had ik daar een feestje. Mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd en dat is zeker een goede reden om een feestje te bouwen. Normaal varen wij met een partyschip maar nu even wat anders.

We hadden eerst een borreluurtje in de Captains Lounge. Je kunt ook een rondleiding nemen maar deze moet je boeken.

Captain’s Lounge

Zo ziet het dus eruit. Het is een zaal met tafels en stoelen. In het midden heb je dan een leuke bar staan. Dat is wel zo prettig, jij kunt alle kanten op. En laten wij eerlijk wezen, het ziet er domweg fantastisch uit!

Lido restaurant
Na het consumeren van vele drankjes door mijn familie gingen wij lekker eten in het LIDO restaurant. Ik heb echter niet zoveel gedronken. Ik was zo slim om mijn auto theorie de volgende te boeken. Maar ik heb het wel gehaald. Terug naar het restaurant. Het zag er goed uit. Het was overzichtelijk en als je naar achteren liep kon je op het dek komen. Buiten is genoeg te beleven. Jij kunt lekker buiten zitten en genieten van een gekoeld drankje. Of je gaat even zwemmen in het zwembad. Daarnaast is het ook genieten van de omgeving. Het is een mooie uitzicht en men kan zelfs de Euromast zien!


LIDO restaurant

Het duurde wel even voordat wij een voorgerecht kregen. Wij waren met een grote groep. Het voorgerecht was erg lekker, een biscuit met salade. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven. Ik had wel een bord vol en dat vond ik wel fijn. Ik bedoel maar, een bord met wat tomaatjes en versiering is niet zo vullend. ervolgens kregen wij een heerlijk soepje. En toen het hoofdgerecht. Wij mochten kiezen, biefstuk of tonijn. En raad eens? Ik heb voor een echte biefstuk gekozen. Heerlijk gewoon!

Als jij met een groep wilt eten moet jij gaan reserveren. Vervolgens krijg jij een lijstje met menu’s waaruit jij een menu moet kiezen. Dan weten ze wat ze moeten halen.

Ik zal het even samenvatten;
Bij de ingang staat er iemand in pak te wachten. Hij helpt jou als jij je weg niet kan vinden. Verder is de service toppie! Hoewel ik het niet zo fijn vind om telkens te horen; kan ik u helpen? Maar dat terzijde. De barman van Captain’s Lounge was erg begaan en maakte zowaar grapjes met ons. Ik hielp hem met de drankjes en kreeg een gratis drankje in vervolg. Fantastisch voor mij haha. Maar het was sowieso gratis, mijn ouders hebben alles betaald. Het scheelt dus wel wat in de portemonnee. De barman hielp ons op weg naar boven, waar het restaurant ligt. Alles is goed aangegeven en is aangeraden om een keer een bezoekje te brengen.

Rondleiding, drankje doen in de Captain’s Lounge of lekker eten in LIDO. Ik kan het wel aanraden!

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    Interessant !👍👍

    Like

  2. J van Sas schreef:

    Kate het is zo boeiend om het te lezen , en de onderwerpen zijn zo leuk!! En het schip is heel bizonder .👌👍🔝

    Like

Geef een reactie

