Studiereis Tunesië

Het voordeel van een opleiding toerisme, is dat je onder schooltijd op reis mag. Zo zijn wij naar onder andere Italië, Duitsland, Oostenrijk en Tunesië geweest. Deborah is, als het goed is, ook naar Londen geweest.

IMG_5820

Vandaag gaan we het hebben over onze studiereis naar het zonnige Tunesië. Deze bestemming is als volgt tot stand gekomen: ergens, eind 2013, werd de klas verdeIMG_5977eld in groepen, en elke groep koos een bestemming uit. Natuurlijk zaten wij in hetzelfde groepje, en wij kozen Beijing uit. Wij houden van Azië en avontuur. En wie wil er nou niet op een wereldwonder, de Chinese muur lopen? Onze klasgenoten waren duidelijk wat minder avontuurlijk aangelegd, want er werd voor Tunesië gekozen. Lekker rondreizen in een land, waar naar mijn idee niet veel te zien is, lekker all inclusive hotels en dronken worden. TOP!

Maar ik, Kate, ben een Star Wars fan. Dit was ik al voor ik überhaupt kon lopen. Zoals wel vaker zat ik eens in mijn eigen wereldje, en dacht ik terug aan mijn tijd in Jordanië. “De Wadi Rum woestijn lijkt op Tatooine. Ik wil pod-racen.” Ik surfde naar Wookieepedia en leerde dat het opgenomen is in het Tunesische Tatouine. Helaas viel het decor een beetje tegen, in ’t echt :(. Het was echt klein. Ik, Deborah, ben niet zo’n fan van Star Wars. Ik weet nog niet eens het verschil tussen Star Wars en Star Trek. Ik vond het wel leuk om een filmset te bezoeken.

Het hotel waar wij verbleven, alvorens wij naar het Star Wars decor reisde, was wel top. ‘Le Diar el Barbar’. Hier hebben we Kate’s verjaardag gevierd met klasgenoten. Lekkere nana, COCKTAILS en shisha. Kate’s oogje viel op de barman, zij dacht: Hmm, de Arabische en mannelijke versie van Angelina Jolie. Ondertussen werd zijn flamboyante kapsel het lolletje van de avond. Kate geneerde zich en richtte zich weer op haar klasgenoten. Ons groepje, bestaande uit vier gezellige dames, besloten terug te keren naar onze kamers. Maar eerst wilde Deborah en onze gezellige klasgenoot naar het toilet. Tja, wat kan ik zeggen? Ik moet vaak naar het toilet en daardoor mis ik wel wat actie helaas.

Kate verveelde zich. “Ben moe. Ik haat alchohol. M’n haar stinkt”. Op het moment viel haar ooIMG_5880g op de barman met zijn 80ies coupe, en hij draaide zich om en verstopte zich achter een paal. “Zeg Es, ik weet niet hoor, maar ik voel me bespied. Kijk straks eens achter je, staat die jongeheer er? Kijkt hij?”. “OMG KAYYYY! Nee ik ga niet kijken. En geen jongens op de kamer. HOOR JE ME?”. Enkele minuten later waren we op weg naar onze kamers. En daar verscheen  de Arabische prins weer, en stalkte ons als een enge slender man. “Kate, volgens mij wil ie jou. Ga maar. We zien je later. Doeiiii!”, en weg waren ze. Verdomme, dacht Kate. Miranda, Deborah en Esther gingen weg. Met de intentie om Kate achter te laten
met de jongeheer. Een beetje privacy, je weet toch. We wilden ze spioneren. We zette de achtervolging in, maar wij zijn niet zo goed om mensen te achtervolgen. Want opeens waren wij Kate en rare vent kwijt… Zij zijn via een personeelsingang naar het dak van het hotel gevlucht. Kate wist dat nachten in de woestijn erg mooi zijn. Na een tijdje was Kate het zat (“Hi my name Khmoussi, are you married?” “Married with 4 children si”), en zocht met Aladdin naar haar vriendinnen, die nergens te bekennen waren. Uiteindelijk zijn Kate en meneer ‘betrapt’ door enkele jongens uit haar klas. Zeg maar dag met je handje naar je onschuldige reputatie. Kate met haar niet zo onschuldige reputatie meer, zagen wij lopen richting de trap waar wij verbleven. Even bijkletsen en wij gingen naar onze kamer. Wat tv kijken en onze dagelijkse rituelen voordat wij naar bed gaan.

Volgende ochtend moesten wij weer vroeg opstaan zoals gewoonlijk. We vertrokken met de bus richting een leuk hotel met een heerlijk zwembad. In de ochtend hadden wij een bezienswaardigheid dat niet zo boeiend was. We gingen weer terug naar het hotel en hadden een paar uur pauze. Wij hadden onze tijd goed besteedt want wij namen een duik in de heerlijke en koele zwembad van het hotel. Na het imiteren van onze reisgenoten, onze valse gelach en een heerlijke duik moesten wij weer weg om ons klaar te maken voor de kamelentocht. Pardon, een dromedaris. Want wij zaten op een kameelgeval met 1 bult. Dan is het een dromedaris. Het was erg leuk om te schommelen en te drommelen op een dromedaris. Wij hadden een mooi rondje gemaakt in de Sahara en wij zijn niet op de grond gepleurd. Het is erg knap als jij er vanaf valt, wanIMG_5758t wij zaten toch stevig in de zadel. Appel en eitje. Toen wij weer terug waren op de verzamelplaats nam een niet zo knappe man foto’s. Hij had het wel wat gemeen met zijn compagnon meneer de kameel. Maar dat terzijde. Vervolgens gingen wij naar het winkeltje en kocht Deborah een leuke foto van haar zelf.

De laatste avond verbleven we in een vijfsterren hotel in de hoofdstad Tunis. Hier bestelde wij een heerlijke, dikke Tunesische halalburger, met lekkere dikke omafrites. Mevrouw Deborah heeft anderhalve maaltijd op, omdat Kate zich niet top voelde. Hoewel het een beetje koud was geworden was het avondeten nog steeds TOPPIE! Aldus Deborah. Dit was onze eerste ervaring met roomservice, we voelde ons echte boss babes. Op het bed luieren, tv kijken en de telefoon pakken om roomservice te bellen. Even later wordt het gebracht en wij voelde ons echt de baas. Heerlijk gewoon en wij hoeven niets te doen behalve betalen natuurlijk. Het zou wat zijn als het gratis zou zijn geweest. Echte gierige Hollanders he.

Oh en nog een ding. Als jij in Tunis bent en een auto wilt huren. Dan zou ik het echt niet doen. Zij rijden als idioten op de weg, Zij snijden elkaar af, er is veel getoeter en vele bijna-botsingen op de weg. Geloof ons maar, daar wil jij echt niet gaan rijden!

Wij hebben deze blog samen geschreven. We hopen dat jullie genoten hebben van onze ervaringen in Tunesië.

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    Ik heb genoten van jullie verslag dames , ik had er wel bij willen zijn !

    Like

  2. Pecozi schreef:

    Leuke trip!🐪🐪🐪

    Like

  3. J van Sas schreef:

    Wat een verslag weer meiden heb er weer van zitten smullen !!! Zit bijna ook in Tunesië als ik het verhaal leest , kijk weer uit naar het volgende verslag .😘

    Like

Geef een reactie

