Persoonlijk: mijn leven in Israël

on

Veel familie en vrienden waren nieuwsgierig naar mijn leven in Israel. Vaak vroegen ze: is ‘t veilig, wat doe je nou zoal op een dag? Het leek me wel leuk om te vertellen hoe een dag eruit ziet daar! 

‘s Ochtends sta ik rond zessen op. Dat hoeft niet, maar ik word gewoon vroeg wakker. Ik blijf nog even liggen, en ga vervolgens naar mijn kledingkast en zoek mijn kleding bij elkaar. Ik leg deze in de badkamer en doe mijn ding (douchen, tandenpoetsen) en kleed mij aan. Dat soort dingetjes. Rond half 8 kijkt iemand of er ontbijt is in de ontbijtzaal. Zo ja, dan gaan we daarheen. Ik eet een broodje en een glaasje sinaasappelsap. Het lijkt op vakantie, maar je moet werken. Rond 8 uur ga ik met m’n bff/huisgenote/collega naar het kantoor. We zetten koffie en ik ga vervolgens naar ‘t magsan (magazijn).

Ik help de schoonmaakdames om alles gereed te maken. Daarna kijk ik welke kamers er bezet zijn, welke er ‘compleet’ zijn en welke kamers ‘change’ zijn. Ik bereid alles voor, voor de dames. Tussen 9 en 10 hebben wij een koffiepauze. Tis wat, he?


Na de lunchpauze rijden ik en m’n collegabestie rond in onze clubcar. Langs het zwembad, langs de B&B, we verwisselen wat afvalzakken. Dat is haar taak, maar ik help haar omdat ik meestal niks te doen heb. Soms kwam een vriend buurten, en hij zei: Is jouw baan ‘koffiedrinker’? Ik zie jou nooit werken. Haha. Sukkel. Tussen half 3 en 3 uur was ‘t tijd om naar huis te gaan. Wanneer het erg warm is, haal ik voor iedereen drinken en ijs.

Thuis zette ik een bakkie pleur en rookte wat shisha. Daarna wat bijkletsen met iedereen, wandelingetjes maken en afspreken wat we met het avondeten doen. Op vrijdagavond vieren we soms met ‘t dorp sabbat. Lekker wijn drinken met lekker eten.  Op normale dagen zitten we vaak gezellig in de pub om te poolen. Colaatje erbij. Soms met een lekkere hamburger.

Dit is een gemiddelde werkdag. Soms gingen we met z’n allen hiken en theedrinken, shoppen en het land verkennen.

Groetjes, Kate.

Geef een reactie

