Shoppen in het Midden-Oosten

on

-flashback, Jordanië, enkele jaren geleden. Locatie: random bergdorp bij familie-

“Jong, ben nu wel klaar met dat zand en die stinkinsecten. En kan geen Turkse koffie meer zien.”. “Verwend nest, met je gewinkel en Amerikaanse koffieverslaving.”

Na lang zeuren kreeg ik mijn zin, en we spraken af om rond 5 uur ’s ochtends te vertrekken naar Amman. Naar Jordaanse traditie vertrokken we (heel wat) later dan afgesproken, de gehele achterbank gevuld met snoep en drinken.

Ik verwachtte er vrij weinig van, Amman is een drukke stad met veel stinkauto’s, met een hoop restanten van heel vroegah zoals een citadel. Maar ik werd meegenomen naar een winkelparadijs met de naam ‘Sweifieh’.  Ik zag een Starbucks voorbij komen en sleurde mijn slachtoffer aan z’n arm mee. Nadat onze koffie op was, begon het avontuur. Ik riep hysterisch dat ik nog nooit zo’n mall had gezien.

Ook buiten de mall kun je leuk winkelen. Ik verwachtte dit echt niet van Amman! We liepen langs een juwelier, de juwelen kostte een aantal Nederlandse maandsalarissen.

 Ook in Israël kwam de shopaholic in mij naar boven. Ik moest minstens een halfuur reizen om in een fatsoenlijke stad te komen, maar dan heb je ook wat. Ofaqim, een stom saai dorpje, maar wel met een big ass Super Pharm; een luxe big ass Etos waar ik gewoon mijn Dior verslaving los kon laten.

Of de Grand Canyon in Beer Sheva. Poehee, waarom bestaan er niet zulke malls in Nederland?
In Tel Aviv kun je lekker shoppen: in de Dizengoff Center. Dit was Israëls eerste mall.

Dit waren maar enkele voorbeelden. In zulke landen is het trouwens ook erg leuk om over de suqqs te wandelen voor een echte Oosterse ervaring.

Je hoeft helemaal niet naar Dubai om lekker te shoppen, binnen 5 uur zit je in Amman of Tel Aviv. Ook een uitkomst wanneer je, helaas, niet zomaar Dubai inkomt, like me!

 

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    👍👌❤️👌🏻

    Like

Geef een reactie

