Persoonlijk: Terug in Israël

Hi iedereen,

Het is jullie vast niet ontgaan dat ik in Israël (of Palestina) heb gewoond. Ondanks dat ik in Nederland ben opgegroeid, voel ik mij in Israël echt thuis. 

Sinds gisteren ben ik weer in het land. ‘Welkom in Tel Aviv’, toen de gezagvoerder dit omriep in het vliegtuig maakte mijn hart een sprongetje. Al gauw maakte mijn vreugde plaats voor angst – zou mijn koffer ook aankomen, met al mijn spulletjes er nog in? Ooit heeft de vliegtuigmaatschappij mijn elektrische tandenborstel en föhn uit mijn ruimbagage gepakt, en hebben zij mijn koffer in Amsterdam laten staan… God knows why. Gelukkig was dit niet het geval, mijn knalroze koffer lag al gauw op de bagageband.

Ik haastte mezelf naar de uitgang en zocht een taxi. Deze zou mij naar Tel Aviv central bus station brengen. Een tip: laat jezelf nooit bedonderen in een Israëlische taxi, en eis altijd dat de chauffeur de meter aanzet – ook al belooft hij jou een mooie prijs. Dit is vrijwel nooit het geval.

Ik moet bijna 2 uur reizen naar mijn dorpje. Ik heb al contact gehad met mijn lieve huisgenote/BFF gehad en zij komt mij van de bus halen. Zoals beloofd staat zij daar! Ik was zo blij! We gingen naar huis en aten haar pannenkoekjes. Ik heb toen volop bijgepraat met m’n overige twee huisgenoten en gewacht op een vriend, die vrolijk aan kwam gelopen. Ik was blij dat ik iedereen een knuffel heb gegeven.
Na een douche hebben ik en de jongens een film gekeken, Mad Max? Ik begreep niet veel van de film maar het was gezellig.

De avond sloten wij af in onze pub, met een nargilah en cocktail uiteraard!

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. J van Sas schreef:

    Lieve Kate ben blij voor je dat je je zo thuisvoelt daar . Ik snap het ook wel een beetje hoor ! Toen ik je verhaal las maakte ook mijn ❤️ Een sprongetje hahahaha lieve lieve Kate geniet lekker van je vakantie . Tot gauw liefs Van ons 💋💋💋💋💋

    Like

  2. Pecozi schreef:

    Geniet ervan,het is je gegund,veel plezier daar.
    XxxxxxC

    Like

Geef een reactie

