Persoonlijk: Terug in Israël 2

on

Hi iedereen,

We zijn inmiddels al een paar dagen verder, en wat gaat de tijd had. Het is alweer sabbat! Ik heb weer een boel meegemaakt met mijn vrienden. 

Ik ben alleen naar Beer Sheva geweest, naar die prachtige Grand Canyon mall. Het is een flinke rit van bijna 2 uur met de bus, maar het is het waard. Nadat ik thuiskwam die middag, besloten ik en de jongens naar jawel, Beer Sheva, te gaan. Dit keer gelukkig met de auto; dit scheelt enorm in de reistijd. Wij hebben gegeten bij de BBB Burger Bar. Deze burgers zijn heerlijk, maar de bediening is minder. 

Één van de heren had iets nodig, dus zijn wij naar een mall geweest. De naam van deze mall is mij ontschoten. De jongens wilden eigenlijk naar de kapper, deze zou tot laat open blijven… Dit bleek helaas niet het geval. 

De volgende dag heb ik doorgebracht met mijn beste vriendin in de hele wereld in Israël doorgebracht en wij hebben gedaan waar we het best in zijn: shoppen! Ook hebben wij een heerlijke fruitshake gedronken met melk, dadels, meloen, banaan en ijs. 

Het is sinds gistermiddag sabbat, wat betekend: haast je naar de supermarkt, haal eten en drinken. Want vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagavond is er niets te doen in de joodse wereld. Mensen spenderen tijd met familie. Ik heb tijd doorgebracht met mijn huisgenoten; ’s avonds hebben wij een film gekeken.

Vandaag is het zaterdag. Ik heb uitgeslapen en ga lekker relaxen. Vanavond barst het feest los, en gaan we naar de pub. Elke zaterdagavond is alles 1+1 gratis, daar houden wij van, nietwaar? 😉

Wat zouden jullie doen op sabbat?

Geef een reactie

