Persoonlijk: Terug in Israël 3

Ik ben inmiddels al een week terug in Israël, en wat ging het snel! Ik wacht inmiddels al op Ben-Gurion tot ik terug vlieg naar Amsterdam. 

Vooral de laatste dagen vlogen voorbij. Ik bracht expres stroopwafels mee, zodat ik en een goede vriend deze bij de thee konden eten. Stroopwafels zijn erg geliefd! Gisteravond gaf ik een afscheidsfeest in de pub. ‘Oh nee Caket, we hebben geeneens thee kunnen drinken!’. Daarentegen hebben wij wel lekkere cakes op in de pub. Het was een gezellig feestje, inclusief een nargile. Onze favoriete smaak is tegenwoordig ice mint. 

Israëli’s staan bekend om hun harde humor en cynisme. Wat dat betreft voel ik me echt Israëli. Ik en een Israëlische vriend besloten om ons in te houden wanneer er ‘buitenlanders’ in ons midden zijn, het gebeurd nog weleens dat wij, tussen onze niet-Israëlische vrienden, ons af zonderen en elkaar moppen vertellen. En mensen schrikken weleens als ze met ons meeluisteren. Ik vind het heerlijk om te gieren om onze humor, en dit is echt wat ik mis als ik in Nederland ben. Toen ik bij de bushalte werd afgezet, zei hij: ‘Ben blij dat je weggaat, Caket. Kom snel terug, dan kan ik je weer met veel plezier weer het land uitgooien.’ 

Het was een week vol feesten, nargile, shoppen in Ofaqim en Beer Sheva, chillen en bijpraten met een grote groep lieve mensen. Ik hoop om Rosh Hashana te vieren met mijn ‘familie’!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    Harstikke gezellig,geniet,geniet,🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱

    Like

Geef een reactie

