Gelukkig nieuwjaar!

Op 13 september gingen wij in Israël het nieuwe (joodse) jaar in. – shana tova! Ik was uitgenodigd om met mijn buurtgenoten te eten. Het feest begon half zeven op het plein waar wij appeltjes met honing en gevlochten brood konden eten. Ondertussen kregen we een ballon waar wij onze wensen voor het nieuwe jaar konden aanhechten, deze lieten we tegelijkertijd los.

Voor het avondeten kregen wij toespraken te horen – waarin onder andere ik werd bedankt voor mijn hulp met het voorbereiden van het feest – en de kinderen danste op mooie muziek. Traditioneel riepen wij ‘L’chaim’ en gingen wij lekker eten. Er was vanalles: vlees, aardappelen, brood, rijst…

Vandaag, 14 september, heb ik vliegers gemaakt met de kinderen. ‘S middags hebben wij de vliegers getest in de velden. Ik vond het heel erg leuk om mee te maken hier!


  
Voor meer informatie over dit feest, klik hier!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    Het zal héél gezellig geweest zijn.
    Happy new Year .

    Like

Geef een reactie

