Op reis naar Jeruzalem 

Jeruzalem is mijn favoriete stad in Israel, en dat vinden veel mensen raar, de meeste mensen gaan liever naar Tel Aviv om te feesten. Ik vind Jeruzalem leuker vanwege de historie, en de oude stad. Het is erg uniek vanwege dIMG_9071e geschiedenis van de stad.

Vorige week verbleef ik in de oude stad van Jeruzalem, ik sliep praktisch naast de Rotskoepel en AlAsqa. De rotskoepel is de mooie moskee met de gouden koepel. Deze moskees bevinden zich op de Tempelberg. Nabij de Tempelberg vind jij direct een heilige plaats voor de joden; de Westmuur (klaagmuur).

Waarom is Jeruzalem mijn favoriete stad?

Je kunt er goed winkelen!
Het gebied rond de lange straat Jaffa Street is erg leuk om te winkelen. Er is een leuk markt die jij kunt bezoeken; jij kunt er verse fruit kopen, baklava, fruit shakes en souvenirs. Ook zijn er genoeg leuke kledingwinkels
te vinden. Wil jij winkelen in een bijzondere omgeving? Ga naar de Oude Stad; neem de tram naar Damascus Gate.

De eeuwenoude stad
Wanneer jij uit de tram bent gestapt, bij halte Damascus Gate, ga jij richting de poort. De oud
e stad is namelijk ommuurd. Jij bevindt je direct in de islamitische wijk van de oude stad. Er komen bijzondere, Arabische geuren op jou af, de geuren van de kruiden en thee. Loop rechtdoor en hou links aan, jij bent zo op weg naar de Westmuur en de Tempelberg. Naast de islamitische wijk, is er een joodse, Armeense en christelijke wijk. Jij kunt ook Jezus’ laatste route bewandelen, de kerk bezoek
en waar Jezus Christus is gebalsemd of de zaal waar het laatste avondmaal is genuttigd een bezoek brengen.

Wil jij een mooi uitzicht over de stad? Ga nIMG_7181aar de Scopusberg. Ook de Olijfberg is een bezoek waard.

Bereikbaarheid

Vanaf Jeruzalem kun jij veel leuke plekken in Israel bereiken. Ben Gurion International Airport is makkelijk te bereiken vanaf Jeruzalem, met de bus is het nog geen uur reizen. Dit kost jou 25 ILS, omgerekend ongeveer €5. Ook Tel Aviv ligt op een uur rijden vanaf Jeruzalem, met de bus kost dit jou 19 ILS, een koopje!

Op Jaffa Street kun jij georganiseerde tours boeken naar Bethlehem of Nazareth, wat ik zeker kan aanraden.IMG_7151

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Jannie van Sas schreef:

    Nou heb zin om mijn koffer te pakken Kate. Zo mooi geschreven , en het ziet er ook mooi uit die oudheid geweldig . Mij heb je overtuigd hoor ! Misschien ooit kan ik er lokeend heen 🐪🐪🐪🐪😘

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

