Reizen zonder creditcard

De meeste mensen zullen hun reizen boeken bij grote reisketens. Zij boeken een pakketreis, zodat zij een complete reis hebben. Op die manier hoeven zij niet zoveel te doen en kunnen zij direct genieten van een zorgeloze vakantie. Zij doen dit meestal op een fysiek reisbureau.

Maar, er zijn ook mensen, zoals ik, die alles liever zelf uitzoeken. Ik zoek een goedkope ticket, en ga daarna op zoek naar een verblijf. Toen ik voor het eerst echt zelf op zoek ging naar een ticket, vond ik vaak een goedkope ticket. Helaas had ik een creditcard nodig om deze ticket te boeken, en die had ik als 21-jarige student natuurlijk niet, ik wilde met iDEAL betalen!

Ik baalde natuurlijk enorm, maar vond het een uitdaging om op een andere manier een ticket of hotelkamer te bemachtigen zonder tussenpersoon of creditcard. Na een paar jaar ervaring opgedaan te hebben, kan ik jullie hopelijk bruikbare tips geven.

Bij de volgende websites kun jij zonder creditcard hotels en vliegtickets boeken:

  • E-bookers – Mijn favoriete website, ik kijk hier als eerst. Zij hebben ook een app, heel handig dus als je ergens in Thailand zit en een hotel wil boeken. Je spaart ook punten die je als korting kan inwisselen. Handig voor zowel hotelkamers als vliegtickets.
  • Vliegwinkel.nl
  • Vliegtickets.nl
  • TUI.nl

Er zijn websites waar jij met iDeal vliegtickets kunt kopen. Dit zijn airlines die naar populaire bestemmingen vliegen.

  • KLM
  • Transavia
  • Ryanair

Maar soms, na een intensieve speurtocht online, vind jij een prachtige deal waar jij echt een creditcard voor nodig hebt. Op Skyscanner kun jij goed prijzen vergelijken, maar de goedkoopste opties kun jij vaak alleen boeken met een creditcard, omdat iDeal nu eenmaal niet wereldwijd geaccepteerd wordt. En hier heb ik een goede tip: schaf een prepaid creditcard aan. Jij kunt heel makkelijk een prepaid creditcard aanvragen, er vind geen keuring plaats, zoals bij een gewone creditcard. Iedereen kan een prepaid aanvragen. Jij kunt zelf bepalen hoeveel geld jij op je kaart zet, bijvoorbeeld het bedrag voor jouw vliegticket.

Ook kun jij je kaart als garantie opgeven, bijvoorbeeld wanneer jij op punt a bent, en jij wilt morgen op punt b overnachten. Zo hoef jij nog niet direct te betalen maar ben jij wel verzekerd van een slaapplaats.

Heb jij tips voor het reizen zonder creditcard?

Backpacker-Silhouette-DP34288889-300x203

Geef een reactie

