Nare reiservaringen

Nare reiservaringen heeft iedereen weleens gehad. Vervelende buren kan men ook op vakantie vinden, dronken gasten die alles vernielen, schimmel in de badkamer, de kamer niet schoongemaakt enzovoort. Kijk maar eens naar het programma: Red mijn vakantie van SBS6. Nare reiservaringen genoeg.

Deborah
Ik heb een nare reiservaring gehad in het vliegtuig. Het was een mijn eerste vlucht en dan gelijk al naar een verre land. We vlogen toen ongeveer 12 uurtjes naar Thailand. Het was een luxe vliegtuig en wij konden onder andere tv kijken. In het Engels of in andere talen behalve Nederlands maar dat mocht de pret niet drukken. Wij zaten in het midden in een rijtje van vijf stoelen. Naast mij zat mijn moeder en aan de andere kant mijn broer. Ik was niet zo druk, maakte geen rare bewegingen en het was niet zo dat ik telkens de stoel voor mij aanstootte. Ik klapte het dienblad uit en voor mij draaide die man naar mij toe en begon wat te lullen en boos te doen. Geen idee wat hij zei, het was in het Engels. Mijn moeder heeft het aangehoord en de kalmte bewaart. Ik kende een paar woordjes maar dat was voornamelijk “yes” & “no”. Mijn broer was wel wat bewegelijk, stootte telkens die vent voor zich aan maar hij kreeg geen problemen. Die vent kon pas incasseren. In tegenstelling tot mijn mannetje, die kon niet zo goed incasseren.

Kate
Naar het buitenland gaan om te wonen, is al een spannende ervaring. Er gaan maanden voorbereiding aan vooraf, zodat jij er zeker van bent dat jij voor zo min mogelijk verrassingen komt te staan. Ik heb ruim 4 maanden de tijd gehad om mijn avontuur naar Israël voor te bereiden en hoewel ik enorm zenuwachtig was, dacht ik: alles is goed geregeld, wat kan er misgaan?

Het begon op Schiphol, waar ik door Elal-beveiliging drie kwartier werd ondervraagd, wat ik logisch vond aangezien ik niet op vakantie ging, maar echt inwoner werd van het land. Vervelend en langdradig, maar hey, veiligheid boven alles. Mijn ouders keken mee op afstand en werden ook zenuwachtig, maar begrepen het wel. Uiteindelijk kon ik verdergaan en de douane door. Alvorens de koffers ingeladen worden, wilt Elal elke passagier ondervragen over hun ruimbagage.

Uiteindelijk kwam ik ’s avonds aan in Tel Aviv, en wachtte ik geduldig op mijn grote roze koffer. Die kwam maar niet. Uiteindelijk kwamen er geen nieuwe koffers bij. SHIT! Daar zaten mijn verzorgingsproducten voor huid en haar in, tandenborstel en föhn. Ik baalde als een stekker. Dit kan natuurlijk gebeuren maar weet jij waar ik van baalde? De lakse houding van het personeel wat dit hoort af te handelen. ‘Waar maak jij je druk om? Pffff moet ik ECHT navragen of jouw koffer nog in Amsterdam staat?’ Ja uhhh, misschien is ie wel meegegaan met een andere vlucht?!

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat mijn koffer zo snel mogelijk naar Tel Aviv gebracht zou worden. Maar wanneer? Pfff mens zeik niet zo. Ik kreeg geen overlevingspakketje of geld or whatever aangeboden, dus daar stond ik dan. Om 22:00 in een stad die ik niet kende, zonder tandenborstel, tandpasta en pyjama. Bekijk het maar, passagier. En het vervelende was, dat ik mijn avontuur moest uitstellen en tegen mijn werk kon zeggen; jullie zien mij wel ooit verschijnen.

Uiteindelijk is het opgelost, maar wel zonder elektrische tandenborstel en föhn, want blijkbaar is dat het échte gevaar in het midden oosten 😉

Heb jij nare reiservaringen?

Geef een reactie

