Onze eerste solo vliegreis

on

Het leek ons weer eens leuk om een persoonlijke ervaring met jullie te delen.Wij gaan het hebben over alleen vliegen.

Kate
Toen ik mijn eerste vlucht alleen maakte, was ik 17. Het was de zomer van 2007 en ik vloog naar Lissabon, om bij een vriend te logeren. Hij woonde in het mooie Sintra, waar Deborah al eerder over schreef. Wat vond ik ervan? Eng, spannend. Ik vond mijzelf heel wat. Jaren later heb ik al wat vluchten alleen gevlogen, zoals naar Finland, Jordanië, China en Israël. Tegenwoordig vind ik het niet zo spannend meer, tenzij het naar een nog onbekende bestemming is. Ik vermaak mij altijd wel tijdens een vlucht. Toen ik naar Israël vloog, zat er een gezellige Schotse vrouw naast mij, die mij enthousiast maakte voor mijn nieuwe avontuur, omdat zij ooit alleen naar Nederland vertrok. En de lange vlucht was voorbij voor ik het door had!

Deborah
Ik heb een keer alleen gevlogen. Ik was een jaar of 20 en ging vanaf Spanje weer terug naar Nederland. Dat was nadat ik de 5 maanden stage vol heb gebracht. Ik vond het een beetje spannend maar eigenlijk is het niets aan.
Eigenlijk was het spannend op het moment toen ik naar het vliegtuig liep. Ik wilde perse bij een raampje zitten. Ik was een van de eerste die de vliegtuig in ging. Lekker bij het raampje zitten en van de uitzicht genieten, heerlijk! Ik had gelukkig een gezellige buurvrouw. Heb ik nog een gesprekje mee gevoerd. Maar het was gelukkig niet een van de mensen die zo langdradig zijn en veel te veel praten. Of iemand die heel veel parfum of aftershave op heeft, daar kan ik echt niet tegen.

Tips

  • Met een paar oordopjes komt een mens al erg ver
  • Koop een boek of neem een boek / e-reader mee
  • Koop een puzzelboek of tijdschrift
  • Mocht jij het eng vinden, er zijn pillen zodat jij lekker tot rust komt
  • Zorg dat jij veel spelletjes op jouw iPad/tablet hebt staan
  • Maak op bijvoorbeeld Spotify veel afspeellijsten aan, en kom tijdens de vlucht tot rust met jouw favoriete muziek 
  • Mocht jij een gezellige buurman- of vrouw hebben, begin een gezellig gesprek 
Geef een reactie

