Mijn 15 reisdilemma’s

Het leek mij leuk om mezelf en Deborah 15 reisdilemma’s voor te leggen. Ik begin bij mezelf, en hopelijk volgt Deborah gauw mijn voorbeeld!

1. Zonvakantie of wintersport
Zonvakantie! Ik heb niets tegen sneeuw, integendeel zelfs! Maar ik vind wintersport 3x niets. Been there, done that. Nooit meer.

2. Vakantie aan de kust of vakantie in het binnenland
Lekker uitwaaien aan de kust! Daar krijg ik een echt vakantiegevoel van, lekker strandwandelingen maken met een fruitshake in m’n hand. Vooral kuststeden als Tel Aviv vind ik heerlijk. En dan af en toe een dagtrip maken naar een mooie bezienswaardigheid of oud stadje.

3. Europees of Aziatisch eten
Makkelijk: Aziatisch. Indonesisch, Japans, Indiaas, Thais! Je kan me er ’s nachts echt voor maken. Ik en Deborah + nog een andere vriendin hebben een maandelijkse date bij de plaatselijke sushibar. Ik kijk echt uit naar onze Azië-trip en het eten daar!

4. Weg met vriendinnen of weg met partner
Ik. Hou. Van. Shoppen, zeker op reis. Of eigenlijk meer eindeloos rondlopen op marktjes en in luxe malls. Ik hou ervan, m’n vriendinnen houden ervan, mannen houden er niet van. Oké doei.

5. Actieve vakantie of luiervakantie
Actief! Lekker hiken en skydiven! Luieren kan thuis ook.

6. Vertraging op de heenvlucht of terugvlucht
Nou, liever bij beide niet. Maar, je hebt veel geld uitgegeven aan je vakantie en daar wil je niets van missen.

7. Hotel of camping
Ik. Haat. Campings. Mijn ervaringen met kamperen zijn ZO slecht. De laatste keer was in Israël, en ik lag op die harde grond, ik sliep gewoon niet en ik moest met m’n hele hebben en houwen naar de toiletten en douches lopen. Volgens een vriend moet ik eraan wennen, maar ik zeg toch: thanks, but no thanks!

8. Parijs of Milaan
Dit is een dilemma voor een meisje die van mooie dingen en shoppen houdt. Maar ik adoreer Chanel, Louboutin en Louis Vuitton, dus Parijs. En is lekker dichtbij.

9. Azië of Afrika
Nog een dilemma, dit zijn mijn favoriete continenten. Aangezien ik meer van Afrika heb gezien dan van Azië, kies ik toch Azië.

10. Cruise of treinvakantie
Ik vind het allebei erg leuk, maar op een cruiseschip heb je meer ‘vrijheid’ en variatie. Dus dan kies ik die!

11. Gratis vervoer of gratis verblijf
Gratis vervoer! Vliegtickets zijn niet bepaald goedkoop, en qua verblijf heb jij toch meer keus. Jij kan dit zo duur maken als jij wil.

12. Goed gepland op reis of alles ter plaatse regelen
Moeilijk… het liefst een beetje van allebei, maar alles ter plaatse regelen lijkt mij toch spannender. Een goed geplande reis is zo saai, een verrassing hier en daar lijkt mij toch toffer!

13. Op één plek blijven of roadtrippen
Zo leer jij een land goed kennen. En het is natuurlijk gezellig om met vrienden een auto te huren en zo, op jullie gemak, alle highlights van een land kunt bekijken.

14. Hotel met luxe zwembad of hotel direct aan een strand
Een strand vind ik veel leuker dan een zwembad! Jouw dag beginnen met een strandwandeling, lekker uitwaaien en genieten van een mooi uitzicht.

15. Whirlpool in je hotelkamer of sauna in je hotelkamer
Ook een moeilijke, het liefst heb ik beide. Maar lekker in je whirlpool zitten en zo tv kijken is toch wel erg leuk!

Geef een reactie

