Review: MiWoki

Na het sporten moeten wij ons weer volvreten. Het is een slechte gewoonte maar te lekker om op te geven. Wij wilden naar de Vietnamees gaan maar deze was helaas gesloten in verband met de verbouwing. Vandaar dat wij uitweken naar een restaurant dat wij nog niet hadden bezocht: Miwoki. Dat en het feit dat het vlakbij ligt bij de Vietnamees. Lekker makkelijk toch?

Wij gingen naar binnen en de deur was een beetje stroef. Wij liepen een mooie en lichte ruimte binnen met leuk behang aan twee muren. Mooie glanzende zwarte banken met prachtig rode stoelen. Het is een strak design en het zag er modern uit.


Achter de balie stond er een vrolijke dame die ons uitlegde wat we konden doen aangezien het onze eerste keer was. Wij mochten eerst het vlees uitkiezen, daarna de noedels of de rijst, vervolgens een overheerlijke sausje en daarna mochten wij maximaal 5 groenten uitkiezen. Lekker gezond, nietwaar?

Ik koos voor de veilige optie: kipfilet. Daarna koos ik voor de bruine noedels. Het zijn gewoon witte noedels maar in sojasaus gemarineerd. Nu was de saus aan de beurt en ik twijfelde niet en ging voor de teriyakisaus. Ik vind dit echt een topsaus. Vervolgens mocht ik vijf groenten uitkiezen en dit waren ze: ananas, lente-uitjes, bamboe, champignons en taugé.

Kate koos voor hetzelfde qua vlees en noedels: kipfilet met bruine noedels. Pindapoep oftewel pindasaus vindt zij erg lekker en het stond op de menukaart. Drie keer raden waar haar keuze naar toe gaat. Vervolgens koos zij voor taugé, uitjes en prei.

Binnen een paar minuten kwam mijn gerecht. Het kwam vrij snel op tafel. Het werd geserveerd in een witte kom achtig iets. Op de foto kan je zien hoe het eruit ziet. Wij kregen de eetstokjes en bestek. Uiteraard kozen wij allebei voor de eetstokjes.

Het eten was verrukkelijk. Ik krijg nu al weer trek terwijl ik dit schrijf. Het was overheerlijk en gewoon domweg genieten. De prijs voor een wok is: 6 euro. Ik zeg dit niet vaak, maar het was het waard. Jouw maag is goedgevuld, de smaak pupillen zijn overwerkt en het zijn een paar mooie minuten. Totdat het weer op is. Maar dat is bij alles zo nietwaar?

 

Geef een reactie

