Smoothie á la fruit

on

Sinds een week ben ik verzot op smoothies. Vraag maar niet waarom, maak er zelf een en proef het. Ik heb al verschillende recepten uitgeprobeerd waaronder deze:

1 appel geschild en gepit
1/3 glas melk
3/4 glas sinaasappelsap (of zelf geperst)
IJsklontjes
Eventueel suikerblokjes (geen aanrader)

Ik kwam het recept tegen op een smoothie website en besloot het om het uit te proberen. Ik heb een appel geschild, in stukken gesneden en gelijk in de blender gedaan. Ik heb de melk en de sinaasappelsap gepakt en in de blender gegooid. Ik heb acht ijsklontjes erin gedaan. Jij kan ook zelf bepalen hoeveel ijsklontjes erin gaan. Er stond ook suikerblokjes op het menu. Ik ben bezig om gezond te doen en af te vallen, dus dat is een dikke NO.

Een minuutje blenden of meer.

Voíla. Jij hebt nu ongeveer 2 1/2 glazen gemaakt.

Ik heb het recept een beetje aangepast. Ik heb de appel vervangen door een banaan. Dat is ook een lekkere en zomerse combinatie.


Foto: voorbeeld gezonde smoothies

Geef een reactie

