Review Bunga Melati

Na een dagje Efteling met vervelende pubers, lange wachtrijen en een verdomd lekkere spekkoek was het dus tijd voor lekker eten bij een Indonesisch restaurant. Aanbevolen door Kate. Ik wist naar wie ik mijn vingertje kon wijzen, mocht het niet lekker zijn.

Na onze oh zo geweldige dagje Efteling, reden wij naar het restaurant. Niemand aangereden op de parkeerplaats, dus ik was al tevreden. We volgden de aanwijzingen van een super handige app genaamd: Waze. Ik reed de afslag voorbij. Ik reed blijkbaar sneller dan het geluid. Maar ik kon later keren en wij kwamen goed en heelhuids aan bij het restaurant.

Je zou zo geneigd zijn om door te rijden want het zag eruit als een Nederlands boerderijtje. Wij werden begroet imagedoor een Indonees en werden naar een tafel bij de raam gebracht. Het had een donkere interieur, oud uitziende stoelen die verdomd lekker zaten en een tafel met wit tafelkleed erover heen. Ze hadden de servetjes leuk gevouwen, hoewel het niet zo handig was. De obers liepen rond in Indonesisch kledij en dat zag er prachtig uit. Het was rustig en dat is wel zo prettig. Later werd het wat drukker en ook wat rumoeriger. Maar dat hoort een restaurant te zijn.

Wij kregen de menukaart waarop gerechten stonden in het Indonesisch. Hoe moet ik nou weten wat Ayam, Giram enzovoort was? Gelukkig was daar Kate, onze Indonesisch expert. Zij wist dat Ayam
kip was, weer een mystery solved. Ik bestelde een paar gerechten; garnalensaté, bami, kip en een lekkere spiegelei. Ik wist trouwens niet dat het een spiegelei was, dat vertelde de ober. Kate bestelde nasi djawa, pisang goreng, saté ayam en loempia’s. Pisang goreng is een gebakken banaan en het was ontzettend lekker. Nog lekkerder dan bij de Chinees. Het water loopt mij nu al weer in de mond als ik eraan denk. Het duurde niet zo lang en even later kwamen zij al aan met onze gerechten.

OVERHEERLIJK!

Lekker Indonesisch et
en. Echt, ik neem nooit garnalen thuis. Alleen bij anderen. Zij hadden een lekkere en ietwat pittig sausje erbij gemaakt. Verdomd lekker. Ik neem nooit garnalen thuis, maar het is onwijs lekker.Voeg daar een mooie spiegelei, een stukje gebakken banaan en overheerlijke bami erbij en jij krijgt een top avo
nd. En laten wij vooral de loempia’s niet vergeten, deze zijn altijd
lekker. Kate zat ook te smullen van haar kipsaté, nasi, loempia’s en gebakken banaan. Wij hebben beiden lekker gegeten. Wij besloten een kopje koffie als dessert te nemen. Heerlijk en altijd lekker. Tot onze verrassing (in ieder geval de mijne) kwamen zij aanzetten met ijskoude bonbons met warme handdoekjes. Ik voelde mij zo opgefrist voor het eerst in de week. Dat was een lekkernij dat voor altijd bij ons zal blijven.

Conclusie: lekker eten, aardige en beleefde bediening, mooi sfeertje en een lekker zittend stoel waar jouw kont U tegen zegt.

image

image

Geef een reactie

