Sabbat in Tel Aviv

on

Goedemorgen!

Gisterochtend zijn wij aangekomen in Tel Aviv! We zijn hier een week en we hebben veel dingen gepland.

Omdat het sabbat zou worden, ben ik snel boodschappen gaan doen en zijn we geld gaan pinnen. We waren al ruim een etmaal wakker, en hadden honger. In mijn tijd in Tel Aviv heb ik veel leuke plekken en restaurants ontdekt, zo ook een restaurant in het oude Jaffa. Mijn vader wilde geen fast food, maar echt lokaal voedsel eten, en wilde naar het beroemde restaurant.

Omdat Carmel market nog open was, besloten we de markt af te lopen om vervolgens bij Jaffa uit te komen. Mijn vader had enorme honger, we hadden een lange reis achter de rug dus we liepen met grote passen naar Jaffa. Ik beloofde hem dat het allemaal waard was.

Na enige tijd zwoegen in de Israëlische zon kwamen we aan en bestelde mijn vader mixed grill en ik bestelde gegrilde kip. Wanneer jij bij dit restaurant besteld, serveren de obers een kan limonade, traditioneel brood en Israëlische salades en appetizers.

Wanneer jij klaar bent met eten, krijg je een kopje Turkse koffie en zoetigheden. Na het eten besloten we terug te gaan en uit te rusten. Omdat mijn allereerste verblijfplaats in Israël op de route lag, besloten we hier langs te lopen. Ik vond het erg leuk om terug te zien, en mijn vader vond het leuk om te zien waar ik mijn eerste tijd in Tel Aviv heb doorgebracht.

Ik ben enorm blij om weer thuis te zijn voor een weekje 🙂

4 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Jannie van sas schreef:

    Weer een leuk verslag van jullie dag ! Gelukkig weet jij overal de weg daar hoef je niet te zoeken voor een eet gelegenheid , je moet wel een stukje lopen maar dan heb je ook wat😀 Op naar dag 2 kijk naar je verslag uit ! Fijn om het te kunnen volgen waar jullie geweest zijn . Lekker genieten
    O M A xx

    Liked by 1 persoon

    1. Kate schreef:

      We hebben het nog steeds naar ons zin en het is al goed warm 😀

      Like

  2. Jannie van Sas schreef:

    Ja dat geloof ik graag dat het warm is , hier is het bewolkt .En fijn dat jullie zo genieten was nodig !Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen , lees het in je verslag Kate heel veel plezier groetjes .
    O .M. A 😘😘

    Like

  3. Pecozi schreef:

    Geweldige stad,Tel Aviv.

    Like

Geef een reactie

