Toeval bestaat niet

on

In januari hebben wij een boom in Israël laten planten om mijn moeders leven te eren, en om zo het gevoel te hebben dat ze altijd dichtbij is als wij in het land zijn.

Het Joods Nationaal Fonds plant de bomen, en er zijn al miljoenen bomen geplant. Ik vind het een mooie gedachte, omdat dit een levend eerbetoon is aan iemand die is overleden. Mijn vader en ik wilde het Yatir Forest daarom ook bezoeken, en besloten de bus naar een plaatsje, genaamd Shani Livna, te pakken.

Shani Livna ligt tussen het Judea-gebergte en ligt deels in de West Bank. Livna wordt ook genoemd in de bijbel en het uitzicht is er prachtig. Het was er bloedheet, en wij hadden een paar flesjes water bij ons. Wij hebben geen mens gezien, en er was geen supermarkt te bekennen. Wij zochten naar een bushalte toen wij een man naar zijn auto zagen lopen.

“Weet u waar de bushalte is? Wij moeten naar Beer Sheva!”

De man ging toevallig met zijn zoontje boodschappen doen in Beer Sheva en wilde ons wel afzetten. Mijn vader vertelde dat ik een tijdje in Gvulot heb gewoond, en de man keek vol ongeloof: “Are you serious?!? I lived there, too!” Het is zo bizar om iemand tegen te komen die ook in Gvulot heeft gewoond, want Gvulot is een kleine plek. En het ligt ook niet bepaald naast Shani Livna. 

We hebben bijgekletst over onze buren in Gvulot, en hoe erg we Gvulot missen. Het schept een band en het voelt toch een beetje als familie, ook al ken je elkaar niet. We hebben nummers uitgewisseld en zijn altijd welkom, ook in Shani Livna.

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    Toeval bestaat niet,ben ik nu achter.👌💪👍

    Like

Geef een reactie

