Waterpijp; een stukje Oosters cultuur

Hier zijn we dan, mijn verjaardag aan het vieren. We hebben lekker gegeten en dan is het ook tijd voor iets Oosters…  het fenomeen waterpijp. Ik had het nooit gedaan en door Kate heb ik dus kennis gemaakt met de waterpijp.

Wat is een waterpijp? Het is een apparaat waarmee je gearomatiseerde tabak rookt. Dat was even een wetenschappelijk antwoord. Je kunt kiezen uit verschillende smaakjes zoals appel, perzik, munt en meer.

Kate en ik hebben een “stamkroeg”, een lounge in het hartje van Rotterdam. Melon is de naam en je hebt er muziek, gezelligheid en een leuk sfeertje. De personeelsleden zijn aardig en helpen je graag. Een aanrader als je een keer shisha wilt roken.

Mijn eerste shisha ervaring was in Tunesië. Kate is de schuldige, zij heeft mij kennis laten maken met shisha. Het was een beetje raar en onwennig. Maar ik vond het een geweldige ervaring. Weer eens iets anders. Echter heb ik totaal geen ervaring met roken. Zeker, hier heb je iemand die nooit heeft gerookt. Om optimaal van shisha te genieten, moet je diep inhaleren. Iets waar ik geen ervaring mee heb. Nu kan ik het trouwens nog steeds niet goed. Maar zolang ik kan genieten van een perzik smaak en een drankje (dat heb je wel nodig), is het helemaal goed.

Kates eerste ervaring was tijdens haar rondreis in het Midden-Oosten. Zij was met haar vader in Amman, Jordanië. Haar vader was bekend met het fenomeen, en vond het niet prettig dat zijn dochter het wilde proberen. Maar het was haar eerste bezoek aan een Arabisch land en zij wilde het graag. Het was in een gezellig restaurant, tussen de Jordaanse locals. Het restaurant heette Tawaheen al Hawa, ook wel ‘Windmills’. Toen was Kate niet meer te stoppen en besloot in elk Oosters land te roken. In Israël was zij trotse eigenaar van een roze waterpijp. 

Dit waren onze eerste ervaringen met shisha. Heb jij ook een mooi verhaal dat je met ons wilt delen? Reageer

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    👍🐪👍

    Like

Geef een reactie

