Mijn avonturen in Jordanië – deel 1

In 2010 bezocht ik voor het eerst het Arabische land Jordanië. Mijn vader en ik hebben een hele mooie rondreis gemaakt, maar er was nog genoeg te verkennen in Jordanië dus ik wilde ooit nog wel eens terug.

Begin 2012 ging ik ook terug, ik vloog naar Aqaba. Hier werd ik opgewacht door een vriend die in Aqaba werkte destijds. Dit was één van de gelukkigste momenten van m’n leven, hij was me erg dierbaar en het is fantastisch om iemand, na een hele lange tijd, weer in levende lijve te kunnen zien. We aten samen lekkere gerechten bij een restaurant genaamd Ali Baba.

Zijn oom bracht me vervolgens naar een plaats midden in de woestijn, omdat er nog werk verricht moest worden in Aqaba. Ik kreeg een blikje cola van meneer de Oom en daar gingen we dan. We reden door de woestijn, wel een paar uur lang en ik kreeg het steeds kouder. Mijn goede vriend had zijn jasje alvast meegegeven, omdat ik dacht: het is altijd warm in Jordanië. Verkeerd gedacht dus.

Mijn eerste  mooie moment was toen ik last kreeg van maandelijkse problemen. Ik heb altijd pech wat dat betreft. Ik appte m’n goede vriend die inmiddels weer in de buurt was, ‘ik voel me echt niet fantastisch…’. Ik moest van hem binnen 5 minuten voor de deur staan. Dat deed ik, en er stond een auto op me te wachten. ‘Hoi, ik ben de beste vriend van Ali (laten we ‘m even Ali noemen voor ’t gemak), ga je mee?’. We reden naar een bakkertje waar je de lekkerste dingen kon kopen, zoals baklava. Ik vind baklava echt het mooiste wat er is, en Ali zorgde er voor dat het me niet aan baklava ontbrak. Wat wil een vrouw nog meer?! Je voelt je ontzettend rot, je klaagt erover en iedereen negeert je omdat je vervelend bent. Maar daar is dan Super-Ali die je leven mooi wilt maken. Ik dacht bij mezelf: NOOIT MEER NAAR HUIS!

Er volgt snel een deel 2 van mijn avonturen!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Pecozi schreef:

    It was great.🐪🐪🐪🐪

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

