Rogue One | Jordanië

on

Vandaag ben ik naar Rogue One: a Star Wars Story geweest. Wat een geweldige film! De film heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik vind het een aanwinst voor de Star Wars serie. Ik heb mij namelijk geen seconde verveeld, terwijl ik toch het concentratievermogen heb van een pinda 😉

Het is geen ‘episode’ van de saga, maar laat het verhaal van de rebellen zien, en de ontwikkeling van de Death Star. De film speelt zich af tussen Revenge of the Sith en A New Hope. De film draait niet om een Skywalker, alhoewel Darth Vader eigenlijk Anakin is, maar om de rebellen en het Keizerrijk.

Zoals je mag verwachten van een fatsoenlijke Star Wars film, komen er talloze mooie planeten en manen voorbij. Zoals het mooie Scarif. Scarif was het decor voor een episch gevecht tussen de Alliantie en het Keizerrijk. Gefilmd op de prachtige Maladiven.

De prachtige planeet Jedha. Wat is een Star Wars film zonder een woestijnplaneet? Niets! Zo komt Anakin Skywalker van Tatooine (gefilmd in Tunesië). Jedha kwam mij bekend voor, het deed mij denken aan Wadi Rum (Jordanië), waar ik samen met mijn vader ben geweest. Wat bleek? De scenes op Jedha zijn gefilmd in Wadi Rum!

Wadi Rum is een prachtige woestijn. De lucht is ’s nachts prachtig en ik heb er altijd van genoten. Barbecues, rotsklimmen voor een mooi uitzicht, lieve mensen, kampvuren en lekker eten.

img_9115

 

 

Geef een reactie

