DNA | Deel 1:  Scandinavië 

on

Yes! Mijn resultaten zijn eindelijk beschikbaar. Wat zag ik staan? Scandinavië?! Ik verwachtte Scandinavië, maar slechts een klein percentage. De Vikingen hebben heel vroeger Ierland en Groot-Brittannië veroverd, logisch dat er dan onderling gemixt wordt. Maar voor een bizar groot gedeelte ben ik Scandinavisch. Dit houdt in dat mijn voorouders uit Noorwegen, Denemarken en Zweden komen. Ik heb blauwe ogen, heb een lichte huid maar daar houdt het op. Ik ben een donkere dwerg van nog geen 1.60 en ik zie er niet Scandinavisch uit.  Mijn vaders vader wel.

Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest (wel in Finland maar dat telt niet), maar het lijkt mij wel mooi. De natuur van Noorwegen is erg mooi! Ik zou ook graag het noorderlicht wel eens willen zien!

Deborah is al eens in Scandinavië geweest, hopelijk kan zij in de toekomst een post wijden aan dit deel van Europa!

Mocht jij tips hebben voor een reis naar Scandinavië, horen wij dat graag!

Volgende week volgen we de Vikingen naar de Britse eilanden.

Geef een reactie

