DNA | Deel 2: Ierland

on

Naast Scandinavisch, ben ik ook Iers! Wat een verrassing… not!

Mijn oma’s (moeders moeder) familie waren Ieren die vanuit Engeland naar Nederland kwamen. Dit verhaal kende ik, dus dat dit uit mijn DNA test kwam, was geen nieuws. 

Ik ben zowaar meer Ierse dan Nederlandse, zo heb ik mij altijd al gevoeld. Ik heb mooie herinneringen aan Ierland (aan Engeland ook wel!), zoals aan de Ierse bergen, de lekkere scones bij het Malahide kasteel en mijn gekke moeder die de gekste dingen deed.

Dit zijn de dingen die jij moet doen/zien in Ierland:

  1. Scones eten bij het Malahide kasteel en gelijk de tuinen van het kasteel bewandelen.
  2. Schapen tellen in de Ierse natuur.
  3. Een selfie met Molly Malone in Dublin.
  4. Bier drinken in de Fitzgerald.
  5. Het Guinness Store House bezoeken.

Voor onze volgende reis gaan wij oostwaarts! Slainte!

Geef een reactie

