De beste falafel in Jeruzalem 

on

In een Arabisch land moet jij falafel eten. Dit is een lekker vegetarisch gerecht waar ik gek op ben. Het is een gefrituurd balletje op basis van kikkererwten. Je eet het bijvoorbeeld in een pita of wrap met humus en toum (knoflooksaus).

In het moslimkwartier in Jeruzalem (de oude stad) heb jij een restaurantje genaamd Abu Shukri. Jij loopt vanaf de Damascuspoort richting de Westmuur waar je uiteindelijk Abu Shukri aan je rechterhand vindt. Mocht je het niet kunnen vinden, vraag het aan elke vriendelijke Palestijn. Zij zullen het je met liefde uitleggen. 
Abu Shukri is bekend om zijn humus en falafel, de beste in heel Jeruzalem. Ik heb er genoten!

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. yvonnevdlaan schreef:

    Doet me er ineens weer aan denken dat ik me in Israël voornam om wekelijks zelf falafel te gaan maken… zo lekker en gezond! Dat was 8 jaar geleden… en de eerste keer moet er nog van komen. Heel erg! Ik ga nu mijn boodschappenlijstje updaten!! Thx voor de reminder! 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Kate schreef:

      Eet smakelijk alvast! Laat me weten of het maken is gelukt 🙂

      Like

Geef een reactie

