DNA | Deel 3: Midden Oosten & uitslag van familie

on

Het Midden Oosten trekt mij al mijn hele leven. Ik was als kind enorm gefascineerd door Egypte en de rijke Egyptische geschiedenis. Door het Midden Oosten reizen was mijn droom, die ik inmiddels (deels) heb waargemaakt. Samen met mijn ouders ben ik naar Egypte, Jordanië, Israël en de Palestijnse gebieden geweest.

In een eerdere blogpost liet ik al weten verrast te zijn, dat ik geen Ashkenazi (Europees Joods) in mij heb. Ik heb ‘Midden Oosters’ bloed, mijn voorouders komen uit de levant. Dit gebied bestaat uit het tegenwoordige Israël, het grootste deel van Jordanië, de Palestijnse gebieden, Syrië en een deel van Turkije.

Inmiddels hebben mijn vader en zijn moeder (mijn oma) ook een DNA test gedaan. Dit wordt ook aangeraden door de bedrijven die de testen afnemen, je leert dan meer over je afkomst. DNA is een grappig iets, je krijgt gemiddeld 50% van elke ouder, maar WAT je krijgt is willekeurig. Zo blijk ik 31% DNA met mijn oma te delen en precies 50% met mijn vader.

Mijn vader is:

Engelsman
Scandinavisch
Balkanisch (dit DNA heb ik niet van mijn vader geërfd helaas!)
Iers
Turks/Perzisch (hoe bizar!)

Mijn oma is:
West-Europees (Nederlands, Duits, Frans)
Scandinavisch
Oost-Europeaans
Midden-Oosterse
Centraal Aziatische (Kazakhstan, Uzbekistan etc.)

Het is zo grappig dat mijn vader ook Engels en Iers bloed heeft, hij is zelfs 51% Engels. DNA is een grappig iets. Mijn vader deelt 49% DNA te delen met zijn moeder.

Je wordt ook gematcht met andere personen die een DNA test hebben gedaan en mocht je DNA delen met iemand, dan krijg je daar bericht van.

Inmiddels heb ook contact met een neef en nicht uit Israël.

Zouden jullie ook een test willen doen?

Geef een reactie

